Some builds in german language???

as the title says…

First of all welcome to the forums. Now are you asking for builds in german language or saying there are builds which for some reason are in german language?

Either way, Grimtools links should work the same. As for guides, unless someone is willing to translate them, would probably be a no.

Welcome to the forums!

In grimtools, there is a small flag in the lower right corner. By default it’s the American flag for (American) English. You can click on this little flag to switch to German. This way you’ll get the names of items and skills displayed in German (or other languages you might prefer).

Regarding build discussions and the like, unfortunately there aren’t many active German speaking GD communities. If you want to be up to date, you must be able to read/understand English, Chinese or Russian. Just the way it is…

Naturlich, meine builds ist fantastisch :smirk:

und wo finde ich die?.
Die Flage suche ich vergebens…!

I was joking. My German doesn’t go beyond taking English adjectives and adding -isch.

But you don’t really need to read what builders write in their threads. Most of it is bullshit. Just look for grimtools.com link.

Finde is find, right? :wink: You can find all threads started by given users in “search->advanced”

1 Like

yes i am looking for builds in german language … most are in english, and if it says “skill raging tempest” then i will search forever until i have found what i am supposed to do … not to speak of the items that I have to collect.everything in english … ok if I want to know something I have to translate it
but for me it is of course easier it would be in German …
Since I can put the game in German, the items are also in German, and the skills too

ragint tempest in german " tobender sturm"

completely different translation

Yes, for that nothing much you can do other than machine translate or ask someone who understands both German and English to help you.

Since most of the build makers are English speakers, it is hard to find builds in German Language. At least, on the forums.

Here’s how to change the language in grimtools:

I found the flag at grimtools, but this is about a build calculator, I don’t need it.
Finished builds like “Albrecht’s Aether Ray Sorcerer” completely in English, all explanations for the game, items why I should do what skill. if there were a few finished builds in german. I meant that … but I will find my way thanks thanks

this extension https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/to-google-translate/ can help you translate people’s posts if you need it

Hey,
ich möchte Anmerken, das es einen Grund dafür gibt warum es eine Deutsche Übersetzung in zwei Varianten gibt, und zwar eine normal Deutsche und eine Deutsche (+ English). Der Grund ist ganz einfach, damit Leute die in Foren oder anderweitig unterwegs sind einfacher haben, mit Englischen Guides / Builds umzugehen. Daher empfehle ich dir prinzipiell schon die Deutsch (+English) Übersetzung (auf Grim Tools findest du sie unter “german_e”) zu nutzen, dann hast du auch keine wirklichen Schwierigkeiten mehr Skills oder etwaiges zu finden. Da brauchst du nicht selber Übersetzen, da sind die Englischen Begriffe in Klammern gesetzt.

Und dahingehend verstehe/sehe ich auch schon dein Problem nicht wirklich?! Auf Deutsch wirst du kaum bis keine Builds / Guides finden, da dafür das Spiel nicht groß genug ist und die meisten Deutschsprachigen Leuz ohnehin bevorzugt Englisch für Sachen wie Guides & Co nutzen, da es dann keine unnötige Sprachbarriere gibt und Englisch nunmal eine Weltsprache ist. Stell dir vor die meisten Leute hier würden in ihrer Muttersprache verfassen und nicht Englisch, dann hättest du wenn überhaupt nur eine Handvoll an Guides.

1 Like

Hallo, bei grimtools finde ich keine fertigen builds
Wo muss ich da drauf klicken?

Natürlich nicht.

Die Builds werden hier im Forum präsentiert und mit einem GrimTools-Link versehen. Den gilt es aufzurufen und dann die von LightningYu erwähnte Einstellung zu wählen.

Achsooo… Super.
Das wusste ich nicht, aber genau so etwas suchte ich… Vielen Dank…

Könntest du mir bitte noch den link zu den builds posten?

Zu welchen?

Es gibt das Build Compendium, da sind sehr viele drin. Wenn Du konkrete Fragen auf Deutsch beantwortet haben willst, dann such nach “Bleeding Collection”, da sind viele meiner Builds drin und ich kann im Zweifel dann Fragen beantworten. Gerne auch per PM, der Rest des Forums denkt sonst, wir würden vielleicht lästern, nicht wahr Mr. @sir_spanksalot ? :kissing_heart:

1 Like

Ich bin ein verwirrter asiatischer Mann :kissing_heart:

2 Likes

Haha. Hier können sich alle deutschen outen :slight_smile: Es gibt die titan4quest Seite, die hat ein gd-unterforum… Mit wenigen builds.

Habe die builds gefunden, und weiß jetzt auch wie das mit dem grimtool funktioniert… Danke an alle.
Brauche jetzt nur noch einen pyromanen build und ich bin wunschlos glücklich.
Das letzte Mal hatte ich gespielt in einer frühen early access… Da war optisch noch vieles anders

1 Like

Hallo Munky,

Leider gibt es halt hier nur Builds auf Englisch, da nun mal Englisch die Hauptsprache vom Game ist!

Aber wie schon erwähnt gibt es ein deutschen TQ-Forum, wo es einen recht großen GD-Bereich gibt.
» https://titanquest.4fansites.de/forum/viewforum.php?f=47

1 Like